O vizită la service-ul auto, chiar dacă este una de rutină, trebuie să se încadreze în anumite standarde. Atât clienții, cât și prestatorii de servicii au o serie de drepturi și îndatoriri unul față de celălalt. Pentru o bună colaborare e important să știi la ce să te aștepți și cum ar trebui să decurgă o astfel de vizită din momentul în care ai intrat cu mașina în service și până când aceasta îți este predată.

Iată care sunt etapele la care trebuie să fii cel mai atent:

Verificarea

Totul începe cu o evaluare completă a problemelor și daunelor. Inițial, mașinii tale trebuie să-i fie realizat un control extern superficial pentru a detecta posibile zone afectate. Ulterior, poți solicita o verificare pe rampă. Astfel, inginerii vor putea vedea orice posibilă defecțiune de sub mașina ta. Dacă aceste verificări nu sunt suficiente pentru a ajunge la cauza principală a problemei, poți recurge la diagnosticarea computerizată pentru cele mai importante module. Nu uita nici de testarea sistemelor de suspensie sau frâne în condiții de service. Aceste proceduri pot preveni adevărate tragedii.

Raportarea

Oricât de oficial ar suna acest termen, în contextul unei evaluări, auto raportarea este absolut necesară. Mecanicii sunt obligați să-ți explice fiecare defecțiune pe care au detectat-o, dar și modul în care aceasta urmează să fie remediată. Aceste aspecte trebuie să se regăsească și într-un act oficial emis de service, act în care operațiunile să fie separat menționate împreună cu prețul. Dacă este cazul, se vor menționa și piesele ce urmează să fie înlocuite și prețul acestora, de asemenea.

Stabilirea termenilor de predare

Dacă ați ajuns la un consens cu mecanicii referitor la operațiunile care urmează să fie efectuate mașinii, trebuie să stabiliți un termen de predare a acesteia. Acesta poate varia de la o zi la câteva săptămâni. Important e ca data să fie menționată în deviz.