Din păcate, mulți șoferi ezită să își ducă mașinile la service-urile din România tocmai din cauza numeroaselor cazuri în care au fost „trași pe sfoară” sau păcăliți. În definitiv, care sunt riscurile la care te supui, atunci când mergi la un service neautorizat și neprofesionist? Dacă te regăsești în una din situațiile de mai jos, citește și soluțiile pe care le propunem. Astfel, următoarea vizită la doctorul de mașinii nu va fi la fel de stresantă.

Problema 1: Care e prețul real?

Unul din ele este să fii „deservit” la supra preț. Dacă nu ești foarte priceput în ceea ce ține de piese, defecțiuni tehnice sau servicii auto în general, muncitorii de la service vor observa lipsa ta de pregătire imediat. Unii dintre ei vor încerca ulterior să profite de aceasta, propunându-ți servicii adiționale, de care mașina ta nu are neapărată nevoie, sau taxându-te suplimentar.

Soluția 1

Cere mai multe păreri, așa cum ai face-o și dacă ar fi vorba de propria ta sănătate. Multe service-uri oferă consultații și chiar diagnostica gratis sau la un preț accesibil. Nu ezita să întrebi specialiștii din mai multe locuri. Astfel îți vei putea face o idee despre cât de dificilă este problema mașinii tale și despre bugetul aproximativ necesar.

Problema 2: Schimb neconform de piese

După ce ieși din service observi că piesele noi nu au fost instalate corespunzător, nu sunt de calitate superioară sau, și mai grav, ți-au fost înlocuite piese originale cu imitații. Cum procedezi?

Soluția 2

Mai ușor este să eviți acest fel de neînțelegere decât să o rezolvi. În acest sens, asigură-te că ceri încă înaintea începerii lucrărilor un bon emis de firma de service, bon care să prezinte detaliat toate procesele prin care mașina ta va trece. Pe acesta trebuie să fie incluse și piesele ce vor fi cumpărate și înlocuite.

La ieșirea din service, ai dreptul să ceri piesele vechi care au fost înlocuite (cu excepția celor pe garanție).